Azjatycka środa - gry alkoholowe

 Witaj w Azjatyckiej Środzie

Dzisiejszy post jest skierowany do pełnoletnich czytelników, ponieważ będzie on o alkoholu w azjatyckich produkcjach oraz związanymi z nimi grami alkoholowymi.
Zacznijmy od przedstawienia najczęściej pojawiającego się alkoholu w koreańskich dramach.

Alkohole Koreańskie

Soju (소주)

To destylowany koreański napój alkoholowy produkowany z ryżu, ziemniaków, pszenicy, jęczmienia i słodkich ziemniaków. Zawartość alkoholu wynosi zazwyczaj około 19-25%. Soju jest lekko słodkie w smaku z powodu dodawanego do niego cukru podczas procesu destylacji. Jego początki określa się na XIII wiek - erę Goryeo, wtedy wprowadzono technikę destylacji na Półwysep Koreański za sprawą Mongolskich najazdów. 

Wino ryżowe Makgeolli (막걸리)

Źródło obrazu
To mleczne, białe wino ryżowe. Objętość alkoholu waha się między 6-9%.
Makgeolli niepasteryzowane dojrzewa w butelce, dlatego okres jego spożycia jest krótki, więc eksportowana wersja często zostaje poddana pasteryzacji.
Jest najstarszym alkoholem w Korei - było ważone od epoki Trzech Królestw trwającej od I w. p.n.e. do VII w. n.e. Spożycie wina było wspomniane już za panowania króla Dongmyeong (37-19 p.n.e.).

Piwo (맥주)

Warzone jest głównie z ryżu. Piwo zostało po raz pierwszy wprowadzone do Korei na początku XX wieku. Rynek piwa w Korei jest obecnie zdominowany przez dwóch producentów: Hite Brewery Company (하이트맥주) i Oriental Brewery (OB, 오비맥주). Zawartość alkoholu zazwyczaj mieści się między 3.8-7%.

Koreańczycy często mieszają piwo z soju tworząc tzw. soju bomb. Polega to na wrzucenia kieliszka z soju do szklanki z piwem. 

Gry alkoholowe w dramach

Sceny z alkoholem przedstawiane są chyba w każdej dramie. Producenci starają się pokazać również złe nawyki po wypiciu przez bohatera alkoholu. Na przykład bohaterowie często żałują swojego zachowania po pijanemu. 

Przykład zawstydzonego bohatera w dramie Encounter:

Gra 1 - wyczucie (눈치)

Polega ona na tym by zaczynając od 1 wyliczać liczby do ilości osób biorących udział w grze. Gracze przegrywają jeśli powiedzą w tym samym czasie ten sam numer lub osoba, która jest ostatnia. Przegrana równa się oczywiście alkoholowi. 

Gra 2 - 3-6-9 (삼–육–구)

W grze tej każdy gracz mówi jeden numer licząc od 1 w górę, ale dla każdej liczby kończącej się na 3,6 lub 9 osoba klaszcze zamiast ją wymawiać (na przykład: 1-2-klask-4-5-klask-7-8-klask-10... itd.). Gdy osoby dojdą do liczb 30-39, 60-69, 90-99 to klaszczą cały czas, a gdy liczba powtarza się (tzn. np. 33, 36, 39) klaszczą dwa razy. Osoba, która się pomyli - pije.

Gra 3 - wyobraźnia (이미지 게임)

Ta gra opiera się na głosach uczestników. Pierwszy gracz wymyśla opisowe zdanie takie jak "Kto pierwszy będzie miał ślub", a następnie każdy gracz wskazuje na osobę, która według nich pasuje do tego opisu. Osoba z największą ilością głosów musi się napić.

Gra 4 - króliczek króliczek (바니바니)

Gra polega na tym, że jedna osoba układa ręce w geście jedzenia i skanduje "króliczek, króliczek" tak wiele razy ile chce, następnie bez zatrzymywania wybiera losowego gracza który ma "podać króliczka". W tym samym czasie osoby po lewej i prawej stronie gracza skandują "Marchewka"(당근) próbując zmylić osobę skandującą "króliczka". Osoba, która zepsuje skandowanie pije. 

Gra 5 - Bang 007 (007 빵)

Jedna osoba rysuje trójkąt w powietrzu (lub inny kształt) po czym wskazuje na dowolnego gracza. Następnie wybrana osoba (mówiąc 0) może wskazać kolejną osobę lub siebie (wymawiając 0) i znów wskazuje się kolejną osobę lub na samego siebie (tym razem mówiąc 7). Następna wybrana osoba jest 'zastrzelona' (bang). Obie osoby siedzące obok zastrzelonej osoby powinny podnieść ręce. Jeśli tego nie zrobią lub ktoś inny się pomyli - osoba(y) pije. 

Kompilacje gier wymienionych wyżej:


Dziękuję za przeczytanie kolejnego postu z cyklu azjatyckiej środy. Czy zdarzyło Ci się grać w którąś z przedstawionych gier?
Pamiętaj, by zawsze bawić się bezpiecznie. c:

A.

Komentarze